Skip to main content

PREDAC short course


Prontak (‘Predac’ in Engels) is die Universiteit Stellenbosch se kortkurus vir die professionele ontwikkeling van akademici in hulle onderrigrol.

Die Predac/Prontak-kortkursus word jaarliks gratis vir pas aangestelde akademici by die Universiteit Stellenbosch (US) aangebied.

Die kursus bied deelnemers die geleentheid om saam met eweknieë uit ander fakulteite te besin oor hulle sienings, kennis en aannames oor onderrig, leer en assessering teen die agtergrond van huidige denke oor universiteitsonderrig. Praktiese en innoverende benaderings tot onderrig- en assesseringstake word bespreek. Nasionale en institusionele raamwerke wat hoër onderwys in Suid-Afrika én by die US reël, word ook behandel.

Deelnemers word uitgedaag om te bepaal hoe kennis en beleid op 'n sinvolle manier op hulle eie vakgebiede toegepas kan word. Hulle ontwikkel 'n konseptuele raamwerk waarbinne hulle oor onderrig, leer en assessering kan nadink om hulle eie onderrigpraktyke te beplan en uit te brei.

Boonop bied die kursus deelnemers 'n unieke geleentheid om in 'n kollegiale atmosfeer bande met kollegas van hulle eie fakulteit sowel as van ander departemente en fakulteite te bou. Hulle word ook bekend gestel aan die institusionele kultuur by die US, wat hulle hopelik vinniger sal laat tuis voel. ​

​I-Predac sisifundo esifutshane sase-SU esilungiselelwe uPhuhliso lwaBahlohli naBafundi ngokuQeqeshiweyo nangokweMfundo kwindima yabo yokufundisa. Isifundo esifutshane se-Prontak/se-Predac siprezentwa rhoqo ngonyaka ukulungiselela abahlohli okanye abafundi abatyunjwe kutsha-nje kwiYunivesithi yaseStellenbosch. Ngelixa lesi sifundo, abathathi-nxaxheba, bekunye nabanye abahlohli abatyunjwe kutsha-nje abasuka kwiifakhalthi ezahluka-hlukeneyo, baza kunikwa ithuba lokuba babonakalise izimvo zabo, ulwazi lwabo noko bakucingayo malunga nokufundisa, ukufunda nohlolo kwimeko yeengcinga zangoku-nje ngokujoliswe ekufundiseni kwaseyunivesithi. Iindlela ezisebenzayo nezingobuchule ngokujoliswe kwimisebenzi yokufundisa nokuhlola ziza kuqwalaselwa kwesi sifundo sisonke. Izikhokelo zesizwe nezeziko ezilawula iMfundo ePhakamileyo eMzantsi Afrika nakwiYunivesithi yaseStellenbosch (SU) nazo ziza kuqwalaselwa. Abathathi-nxaxheba baza kunikwa umngeni wokuba babe ziijaji zendlela ulwazi nomgaqo-nkqubo onokusetyenziswa ngayo ngendlela enentsingiselo kwimimandla yezifundo zabo. Baza kuphuhlisa isikhokelo esingengqiqo nesiza kubenza babe nako ukubonakalisa ukufundisa, ukufunda nokuhlola ukuze bacwangcise ze bandise imisebenzi yabo yokufundisa. 

Esi sifundo sikwabonelela ngethuba elifana lodwa lokuba abathathi-nxaxheba bakhe ubudlelwane kunye nabo basebenza nabo abasuka kwiifakhalthi zabo kwakunye namanye amasebe nezinye iifakhalthi kwimeko yasekholeji. Ukongeza, baza kwaziswa inkcubeko yeziko yase-SU nekuthenjwa ukuba iza kubanceda bazive besekhaya ngokukhawuleza.


Aanbod:

  • Visedekane (O-L-A) benoem deelnemers vir die PRONTAK-kortkursus.
  • ​Gesentraliseerde en fakulteitsgebaseerde aktiwiteite word gedurende die kortkursus gekombineer​.
  • Deelnemers moet aan alle aktiwiteite deelneem.
  • PRONTAK word as ’n gemengde program met aanlyn inhoud sowel as persoonlike kontakdae aangebied.​
  • ​Deelnemers woon ook die AvOL-konferensie by om hulle plakkate aan te bied.

​​

Modus:

Kontak e​n aanlyn | In en oor fakulteite
Deurlopende SOL-steun en portuurterugvoer​​ 

pa

REFLECT

...on being and becoming a lecturer
...based on own experiences and literature​​​

pc

CONNECT

...with knowledgeable others
...to create professional network

pe

COLLABORATE

...with peers
...to refine module design
....culminating in a poster presentation

pb

CONTEXTUALISE

...teaching and learning principles
...in own module design

pd

ENGAGE

...in a community of peers
...to create mutual support
...while becoming a reflective practitioner

pf

SHARE

...with peers during most phases
...by giving, receiving and responding to feedback
...to enhance pr​ofessional growth


PREDAC 2025 Infographic Final