
Dr Rhoda Meyer ontvang Vakkundige Onderrig-toekenning en Onderwysgenootskap
Dr Rhoda Meyer, 'n senior dosent aan die Departement Gesondheidsberoepe-onderrig (DGBO) aan die Universiteit Stellenbosch se Fakulteit Geneeskunde en Gesondheidswetenskappe (FGGW), het onlangs 'n Akademiese Onderrigtoekenning en 'n Onderriggenootskap van die Universiteit ontvang.
“Dit is nogal 'n voorreg om die Universiteit Stellenbosch se Akademiese Onderrigtoekenning te ontvang," sê Meyer, wat in 2020 as dosent by die DGBO aangesluit het. “Ons werk dikwels onder die radar."
Haar verantwoordelikhede sluit in onderrig op die MPhil- en PhD-programme in Gesondheidsberoepe-onderrig. Sy is ook die Fakulteitsontwikkeling-fokusarealeier in die DGHO.
“Navorsing was nie altyd my hoof fokus nie," sê Meyer. “Ons fasiliteer die leer en ontwikkeling van studente. Ons rol word dikwels ongesien; ons beloning is die graduering van bekwame professionele persone." Sy is dus verheug oor die erkenning van haar werk as onderwyser.
Meyer is ewe bly oor die Universiteit Stellenbosch se Onderriggenootskap. “Die genootskap gee dosente die geleentheid om tyd aan navorsing te spandeer en die vakgeleerdheid van onderrig en leer aan die Universiteit te laat groei, en ook om navorsing in die veld te bevorder."
Veilige plekke vir studente
Meyer het 'n besondere belangstelling in die skep van wat sy beskryf as sielkundig veilige plekke vir studente – omgewings waar studente vol vertroue voel om hulself uit te druk, vrae te vra en foute te maak sonder vrees vir oordeel.
“Die projek, wat beide fakulteitsontwikkeling en 'n studentgefokusde gereedskapskis behels, poog om studentewelstand en algehele studentesukses te verbeter," sê sy. “Daar word voorsien dat die projek sal uitloop op aanbevelings vir fakulteit om sielkundig veilige en koesterende omgewings te skep en 'n gereedskapskis vir studente om hul opvoedkundige reis te navigeer."
Hierdie belangstelling het begin terwyl ek as 'n operasiesaalverpleegster gewerk het. “Terwyl ek daar gewerk het, het ek studentverpleegkundiges teëgekom wat gesukkel het om by die kliniese leeromgewing aan te pas," onthou Meyer.
Ek wou maniere vind om studente in hierdie omgewing te ondersteun, so my navorsing het begin deur te kyk na die kliniese leeromgewing, spesifiek binne die operasiesaal, en die faktore wat leerervarings in daardie omgewing beïnvloed.
“Soos ek deur die studie gevorder het, het ek besef dat dit nie net oor die faktore in die omgewing gaan nie. Dit gaan ook oor hoe studente leer verstaan en hul rol in leer en, meer spesifiek, oor hoe goed studente ondersteun word om die uitdagings wat hulle in verskillende leeromgewings ervaar, die hoof te bied."
Meyer sal haar navorsing op hierdie gebied voortsit tydens haar driejaar-lange Onderriggenootskap aan die Universiteit Stellenbosch: “My studie sal fokus op die ontwikkeling van studente se vermoëns om verskillende leeromgewings te navigeer met die doel om hul leerervarings te verbeter. Dit gaan daaroor om gegradueerdes te koester wat in staat is om by verandering aan te pas en agente van verandering te word."
Bevorder gesondheidsberoepe-onderwys
Met die ondersteuning van hierdie genootskap is Meyer gereed om 'n beduidende bydrae tot die veld van gesondheidsberoepe-onderrig te lewer – om te verseker dat die volgende generasie gesondheidsorgpersoneel nie net hoogs bekwaam is nie, maar ook die vasberadenheid het om dinamiese en komplekse gesondheidsorgomgewings te navigeer.
Meyer is van voorneme om spesifieke aanbevelings aan die DBHO en die FGGW te maak oor die skep van sielkundig veilige ruimtes in leeromgewings nadat sy haar navorsing in 2027 voltooi het.
Sy beklemtoon egter dat dit belangrik is om nie net op onmiddellike uitkomste te fokus nie. “Die Onderriggenootskap moet blywende verandering in hoe hoëronderwysinstellings leeromgewings aanspreek, kataliseer deur die weg te baan vir 'n kulturele verskuiwing in die veld," sê Meyer.