Skip to main content
FGGW-studente gradeer die US se planetêre gesondheidstatus

FGGW-studente gradeer die US se planetêre gesondheidstatus

FMHS Marketing & Communications – Sue Segar
18 Julie 2024

Die langtermyn-oorlewing van mense hang af van die gesondheid van die planeet, en alle instellings – insluitend opleidingskole vir gesondheidswerkers – speel 'n rol in planetêre gesondheid.

Met dit in gedagte het twee studente aan die Universiteit Stellenbosch (US) se Fakulteit Geneeskunde en Gesondheidswetenskappe (FGGW), Michelle Moloto en Mosibudi Matlatse, onlangs Planetêre Gesondheidsverslagkaarte (PGVK) namens die MBChB- en Fisioterapie-programme aan die US voltooi.

Moloto is 'n vyfdejaar mediese student en die Volhoubaarheidsbestuurder vir die Tygerberg Studente Raad (TSR), terwyl Matlatse 'n tweedejaar fisioterapiestudent en 'n lid van die Dekaan se Advieskomitee vir Omgewingsvolhoubaarheid (DACES) is.

Gradering van fakulteite se planetêre gesondheidsinisiatiewe

Die PGVK is in 2019 ontwikkel en is 'n wêreldwye studentgeleide inisiatief wat gesondheidswetenskapstudente in staat stel om hul fakulteit se insluiting van planetêre gesondheid in hul programme te "gradeer". Die graderingspanne, onder leiding van fakulteitslede, voltooi die rapportkaart en identifiseer geleenthede vir verbetering. Die resultate word jaarliks gepubliseer om institusionele verandering oor tyd na te spoor. Tot op hede evalueer die PGVK meer as 100 opleidingskole vir gesondheidswerkers in 15 lande.

Die studente is aangemoedig om die PGVK te doen deur professor Bob Mash van die Departement Huisarts- en Noodgeneeskunde. Hulle het verlede jaar in Desember aan die rapportkaart begin werk en die verslag einde Maart ingedien. Dit is in April gepubliseer.

Die rapportkaart het gekyk na hoe die programme presteer het op die gebiede van kurrikulum, interdissiplinêre navorsing, gemeenskapsuitreik en voorspraak, ondersteuning vir studentgeleide inisiatiewe, en kampusvolhoubaarheid. Die studente het verskeie fakulteitslede van onderskeie afdelings en departemente ondervra, die vraelyste vir elke afdeling ingevul en punte gegee gebaseer op die antwoorde.

“Dit is 'n metrieke-gebaseerde instrument, so daar was 'n templaat met vrae wat ons aan relevante personeellede kon vra," het Moloto gesê.

Programpunte

Die MBChB- en die Fisioterapie-programme het albei 'n B vir kurrikulums behaal. Die universiteit het 'n B-minus vir Interdissiplinêre Navorsing behaal; 'n B-minus vir Gemeenskapsuitreik en Voorspraak, 'n B vir Ondersteuning vir Studente-geleide Inisiatiewe, en 'n B-plus vir Kampusvolhoubaarheid.

Oor die algemeen het die verslag bevind dat die US planetêre gesondheidsopvoeding op 'n omvattende wyse in sy kurrikulum integreer. Dit het bevind dat die hernieude MBChB-kurrikulum effektief verwante inhoud dek, wat vroeë blootstelling vir studente verseker en besprekings oor planetêre gesondheid onder eweknieë en pasiënte fasiliteer.

Onder die aanbevelings op die verslagkaart was dat die universiteit moet oorweeg om keusevakke in te sluit om studente in staat te stel om dieper in planetêre gesondheid te delf.

“Dit sal ook kritiese denke oor die impak van omgewingsfaktore op gesondheid aanmoedig, en studente voorberei om te leer hoe om betrokke te raak by die aanspreek van opkomende gesondheidskwessies wat verband hou met klimaatsverandering en omgewingsagteruitgang," merk Moloto en Matlatse op.

Oor interdissiplinêre navorsing (B-) het die verslag gesê dat die universiteit verskeie werkswinkels aanbied wat op planetêre gesondheid fokus, om navorsing en bespreking in hierdie veld te bevorder. Hierdie is egter nie spesifiek vir studente aangepas nie.

Oor Gemeenskapsuitreik en -voorspraak (B-), het die verslag bevind dat die FGGW tans beperkte gemeenskapsuitreik-inisiatiewe met betrekking tot planetêre gesondheid het. “Om die impak daarvan op hierdie gebied te verbeter, kan die fakulteit oorweeg om sy vennootskappe met organisasies wat fokus op planetêre gesondheidsvoorspraak uit te brei," beveel hulle aan.

Oor Ondersteuning vir Studentgeleide inisiatiewe (B), het die verslag bevind dat die US, as geheel, studentgeleide inisiatiewe ondersteun, maar verklaar dat meer werk gedoen kan word om studente aan te moedig om deel te neem aan planetêre gesondheidsinisiatiewe.

Oor Kampusvolhoubaarheid (B+), het die verslag gesê dat die US geweldige werk gedoen het en baie geld belê het om kampusvolhoubaarheid te verseker.

Navigeer omgewingsimpak op gesondheid

Beide studente sê hulle het die proses van die opstel van die rapportkaart geniet en voeg by dat dit 'n belangrike inisiatief is. “As toekomstige gesondheidsorgpersoneel moet ons voorbereid wees om die impak van mensgemaakte omgewingsveranderinge op ons pasiënte se gesondheid aan te spreek," sê Matlatse en voeg by dat die rapportkaart goed ontvang is deur die Afdeling Fisioterapie. “'n E-pos is reeds uitgestuur wat personeel adviseer oor hoe om planetêre gesondheid beter in die kurrikulum te integreer, so dit is 'n werk in wording."

Moloto het gesê sy glo die US is toegewy aan die bevordering van 'n omgewingsbewuste kampus. “Hierdie inisiatief beklemtoon areas waar ons reeds uitblink, maar help ons ook om geleenthede vir groei te identifiseer. Deur aktief deel te neem aan hierdie inisiatief, het ons ons verbintenis tot volhoubaarheid as 'n instelling gedemonstreer en sal hopelik ander aanmoedig om dit te volg."

Studente neem eienaarskap van planetêre gesondheid

Mash prys die Planetêre Gesondheid-rapportkaartinisiatief. “Dit word deur studente gelei, wat wonderlik is. Dis studente wat sê dat dit 'n belangrike onderwerp is, en vra of ons dit behoorlik aanpak en vra of hul eie opleidingsprogramme die kwessie voldoende hanteer. Die hele klimaatsverandering- en planetêre gesondheidsbeweging is deur jongmense gelei.

“Dis 'n wêreldwye inisiatief sodat 'n mens kan vergelyk hoe 'n universiteit of 'n program binne jou universiteit vaar met dieselfde program by ander universiteite in dieselfde land, streek of wêreldwyd en 'n idee kan kry van hoe jy vaar relatief tot eweknieë. Dit genereer ook 'n paar baie praktiese aanbevelings vir wat in die kursus ontbreek."​