Skip to main content
Akademiese vernuwing – ons gedeelde reise

Akademiese vernuwing – ons gedeelde reise

FMHS Programme Renewal Evaluation Working group
30 Mei 2025

ʼn Mini-simposium oor Akademiese Vernuwing is op Woensdag 7 Mei 2025 deur die kantoor van die Vise-dekaan van Onderrig en Leer aangebied. Die afgelope drie jaar was daar gefokus op die akademiese vernuwing van die MBChB-program. Baie van die ander programme binne die fakulteit het egter ook hul eie akademiese vernuwingreise aangepak. Die fokus van die simposium was dus om die reise van akademiese vernuwing regoor die fakulteit te deel, om 'n kultuur van interprofessionele samewerking en gesprek te bevorder – iets wat die sleutel is in die onderrig en leer van alle voorgraadse studente binne ons fakulteit.

Die simposium het begin met 'n uitstalling in die atrium van die Biomediese Navorsingsinstituut (BMNI) van gesondheidsbevorderingsplakkate wat deur tweedejaar MBChB-studente voltooi is as deel van die Gesondheid en Welstand-module. Daar was opgewondenheid by studente en deelnemers aan die simposium, met baie gekwalifiseerde gesondheidsorgpersoneel wat iets nuuts geleer het. Net so het studente die ervaring gehad om hul werk in plakkaatformaat aan te bied en vrae te beantwoord.

Prof Karin Baatjes, Vise-dekaan: Onderrig en Leer van die FGGW, het afgevaardigdes na die simposium verwelkom en gepraat oor die belangrikheid van die bevordering van 'n kultuur van voortgesette akademiese hernuwingsevaluering binne die fakulteit. Baatjes was opgewonde om te deel dat lede van alle voorgraadse programme nou genooi en ingesluit is by die Programhernuwingsevalueringswerkgroep. Dit sal interprofessionele gesprekke en samewerking rondom akademiese hernuwing verder versterk.

Die eerste aanbieder van die program was dr Janet Bell, van die Departement Verpleeg- en Verloskunde, wat hul eerste kohort studente in 2022 van die nuwe B-Verpleegkunde-graad gegradueer het. Bell het beskryf hoe studente se groei in die rigting van die B-Verpleegkunde-gegradueerde eienskappe, en hul persoonsgesentreerdheid in sorgpraktyk, gefasiliteer word deur kritiese refleksie en groepwerk dwarsdeur die vierjaarprogram. Bell het haar praatjie afgesluit deur positiewe terugvoer van gegradueerdes te deel oor hoe hierdie strategieë hul sorgpraktyk versterk het om Professionele Verpleegsters en Verloskundiges te wees, wat begin terugkeer na die departement.

Prof Evette van Niekerk van die Afdeling Menslike Voeding het 'n innoverende en inspirerende visuele weergawe van hul akademiese vernuwing aangebied deur die spysverteringstelsel te gebruik om hul program uit te stippel, getiteld 'Voeding van die Toekoms'. Die kurrikulum word vergelyk met die spysverteringskanaal en -proses, met voedsel- en voedingsinname as plaasvervanger vir die akademiese inhoud.

Hoogtepunte van hul akademiese veranderinge vir die Geregistreerde Dieetkundige sluit in 'n geïntegreerde gevallestudie-gebaseerde leerbenadering; versterkte kliniese, gemeenskaps- en voedseldiensmodules; verbeterde interprofessionele opleiding; belyning met die opgedateerde HPCSA-praktykomvang vir 'n dieetkundige; en verbeterde navorsings- en etiekbevoegdhede.

Die Afdeling Arbeidsterapie het hul akademiese hernuwingsproses in 2012 begin. Prof Nicola Plastow het hul reis aangebied en 'n paar stappe uitgelig wat die hernuwingsproses vergemaklik het, soos beplanning en voorbereiding; implementering; hantering van onverwagte uitdagings (bv. die Covid-19-pandemie); kritiese oorgang van Vorm B na buigsame assessering; en kliniese opleiding. Plastow het die belangrikheid van 'n sterk samewerkende spanbenadering beklemtoon wat erken dat akademiese hernuwing 'n uitdagende proses kan wees. Dit vra vir respek in die span wat akademiese hernuwing dryf en deeglike oorweging van die 'groter prentjie'.

Dr Berna Gerber van die Afdeling Spraak-Taalterapie het gedeel dat hulle in die beginfases van akademiese vernuwing is – 'n baie goeie plek om te begin'. Nadat hulle 'n gefasiliteerde werkswinkel in Desember 2024 voltooi het, wil die afdeling akademiese vernuwing op 'n wetenskaplike manier benader. Dit beteken dat hulle wil lees, navorsing doen en skryf soos hulle dink en beplan. Die eerste stadiums van vernuwing sal 'n belanghebberbetrokkenheid en die voltooiing van 'n omvangryke oorsig van kurrikulumraamwerke en onderrigmetodologieë vir voorgraadse spraak- en taalprogramme regoor die wêreld insluit.

Ter afsluiting van die aanbiedings van die verskeie programme, het dr Derick van Vuuren van die MBChB-program kurrikulumvernuwing as 'n 'spelwisselaar' beskryf. Van Vuuren het die gehoor daaraan herinner dat akademiese vernuwing geïnisieer is in reaksie op verskeie internasionale en plaaslike oproepe in die afgelope 10 tot 15 jaar om gesondheidsorgonderwys te transformeer. Daarbenewens het voortgesette interaksie met die HPCSA-program se erkenningsprosesse bygedra tot die motivering vir vernuwing. Soortgelyk aan ander programme, het die vernuwing en implementering van die MBChB-program 'n reis gevolg wat in 2017 begin het, met baie werkswinkels langs die pad. Van Vuuren het sekere 'bestanddele' uitgelig wat nodig is vir 'n vernuwingsproses, soos uitstekende spankommunikasie en samewerking, geduld en respek vir emosies.

'n Verteenwoordiger van die Tygerberg-studenteraad (ook die 4de jaar MBChB-klasverteenwoordiger), me Sharon Adejimi, het die geleentheid afgesluit deur almal te bedank vir hul bydrae tot akademiese vernuwing binne die fakulteit en veral vir die aktiewe insluiting van studente in die proses. Adejimi was opgewonde oor die verskuiwing na 'n interprofessionele samewerking rondom akademiese vernuwing en het meer studente genooi om betrokke te raak en saam met die fakulteit te reis. Altesaam 'n suksesvolle middag van fakulteitsbetrokkenheid wat ons hoop om jaarliks te herhaal. Saam vorentoe.​